Celoteh Hidup

by shahril_prof

Meriam tanah/ palung

Published by celotehidup under on 2:39 PM





Assalamualaikum...

Raya baru ni aku blk kg aku dkt sungai mnik..
Makcik aku ddk situ..saja ziarah..aku blk kg masa raya kedua..
ok2.. sebenarnya aku nak cerita pasal meriam tanah atau meriam palung...
meriam ni biasanya dia guna palung yang dah tak guna, sebahagian dari permukaannya tanam dlm tnh..
kalo nak ckp bunyinyer, booooom kuat giler..
2 kali ganda meriam buluh..
tmbh dkt kwsn tnh lapang mcm swah padi..
tapi apa yg menariknyta, yg main meriam ni budak2 lgi, baru umur bwh 9 thn..
kalo nak harap kita ni, nak cucuh meriam tong pun cuak..haha...
kalo korang berani cabarla budak dalam gambor nie..
tgk sapa kuat..

0 comments:

Post a Comment

 

Jom Sayangi Binatang..