Celoteh Hidup

by shahril_prof

BUNUH DIRI

Published by celotehidup under on 10:15 PM
Assalamualaikum..

Bercakap soal kematian..semua orang tahu ianya satu yang pasti.
Tapi bagaimana ianya terjadi, itulah yg mnjadi tanda tanya..
Semua org mengidamkan kematian yang baik, kematian dlm iman.
Yang mencorakkan kematian kita adalah sejauh mana kita redha dan yakin padaNya.
Doa yang tidak pernah jem insyaallah nmembantu kita.

Sebenarnya, aku dlm kesedihan dikala waktu ini..
Entah kenapa kelmarin aku dikejutkan dengan kematian rakan sefakultiku..
Lebih mengejutkan kematiannya adalah kerana BUNUH DIRI.
Aku tertanya-tanya siapa dia.
Setelah aku kethui baru kusedar dia adalah rakan rapatku..
Teman yag selalu aku berbual ttg jodoh.
Kematiannya akibat tekann yg melampau, thesis, hutang, ptptn......tapi ak kecewa
kenapa ini jl yg dipilh olehnya..
wahai manusia kenapa kamu berputus asa dengan rahmat allah..
Kenapa? kenapa ini jln yg kau pilh?
Tidakkah kau tahu kematian yg mengharkmkn drimu mencium bau syurga?Sekadar gambar hiasan

wahai sahabat, marilah kita berdoa agar allah mengampunkan segala dosanya..
Jgnlah terlalu mudah kita mencari jln penyelesaian..
kerna katahuilah,
sehebat mana ujian dirim..allah sentiasa bersamamu..wallahualam

0 comments:

Post a Comment

 

Jom Sayangi Binatang..