Celoteh Hidup

by shahril_prof

Gunung mula melakar....sunnatullah

Published by celotehidup under on 5:42 PM


Assalamualaikum....

Allah jadikan langit tanpa tiang,
Allah jadikan gunung sebagai pasak bumi,
Allah jadikan hujan sebagai pencuci dan penyubur bumi....

Hai manusia nikmat mana lagi yang hendak kau dustakan...

Masyaallah, subhanallah..

Nampak tak gmbr gunung kat sebelah ni..
Cuba perhatikan baik2..
Nampak tak dalam kemegahan gunung tu, terpahat satu kalimat allah(dalam bahasa jawi).
Nampak ke tk nmpak, tengokla btul2..
Hhm gmbar ni ana ambik masa ana ada reunion dkt sekolah menengah hri tu..
SMK Raja Permaisuri Bainun..
Sejak dari form2 ana dah perasan gmbr ni tpi bru ni ana dpt tgkp gmbar..
Jadi, sapa yg melihat, marilah kita memuji kebesaran allah...
Dalam timbunan pokok yang menghijau, allah selitkan kalimat agungnya..
Allahuakbar hebat sang pencipta...
Hhm jadi tgk2lah diri kita ni, jgnla terlalu meninggi diri sebab allah yang maha hebat ni pun tak pernah sombong kepada makhluknya, apatah lgi kita sebagai hambanya...wallahualam..
Renung2kan dan selamat beramal....

0 comments:

Post a Comment

 

Jom Sayangi Binatang..