Celoteh Hidup

by shahril_prof

Bermula dan bertatih

Published by celotehidup under on 10:21 AM






Assalamualaikum.

Sem ni jarang sangat aku update blog, hhm aku tak share lan tahun ni. Ok2 bru je jumaat lepas ada satu event dkt kolej 11, sebelah kolej aku. Hari usahawan. Hari tu aku nak sewa satu gerai tapi dah penuh so aku deal ngan member aku. dia puna khirnya setuju nak share ngan aku. Aku bukak kedai air buah, tiga jenis air aku jual, air asam kedondong, air mangga dan air honey dew. Alhamdulillah gerai aku antara gerai yang terlaris hari tu. mana taknya aku ada 2 subwoofeer yang backup aku hari tu. antara gerai yang paling riuh dalam dewan tu. Dan kerja aku pergi merayau2 gerai org lain tolong promote untuk diorang. Haha. First time pengalaman aku nak berniaga.

amacam gerai aku..blander buah tu..tanpa pewarna.
Alhamdulillah rasa seronok sangatr walaupun penat. Tak banyak sikit boleh tampung untuk belanja aku. Ingat lepas ni aku nak bukak kedai kat pasar malam la. Tengok macam boleh pergi. Bolehla backup untuk duit kereta n duit aku nak khwin nanti.hehe. Setiap perniagaan tu pasti ada untung rugi, apapun mestilah kita kena target untuk untung kan? Hhm cuma satu yg tk boleh dibeli adalah pengalaman yang amat berharga. Manalah tau satu masa aku jadi jutawan nanti banyak sikit pengalaman yang boleh aku kongsi dengan generasi muda masa tu. aku pernah jatuh, dan aku perlu bangun macam anak-anaki kakak aku.umur nk masuk 2 thun masing2 nak berjalan dan berlari, tapi masa tu jugak jatuhla menangis sampai kangah, tapi diorang tak serik tetap bangubn jugak dan terus berjalan akhirnya berjaya jugak diorang, tak semesti yang muda kena belajar dari yang tua, yang tua pun boleh belajar dari yg muda..ok doakan kejayaan aku../s: hhm ada sapa2 boleh bagi trademark untuk air buah ni..?

0 comments:

Post a Comment

 

Jom Sayangi Binatang..