Celoteh Hidup

by shahril_prof

Kalau Dah Bukan Rezeki Kita......

Published by celotehidup under on 2:04 PM
Assalamualaikum

Semalam hari sabtu, 3 oktober 2009..
Aku dengan 2 org kwn aku pergi kenduri member dia dkt Ampang.. Kenduri kahwin..
Hhhm biler plak kenduri aku..
ok jadi sesampainyer di rumah tersebut kami tengok dulu betul tak ni rumah pengantinnyer, Silap kang kembung perut..
Dah disahkan betul aplagi, kitorang pun ambikla makanan, perut dah lapor dah ni..Jadi aku pun makanla sampai 2 pinggan..
Dah benda free guna peluang ni.

Selesai mkn kitorang pun balik, sebab lepas ni kitorg akn pergi rumah berbuka pulak, dah reserve dah dekat dalam perut ni utk yang kali ni..
Start la kereta, jalan punyer jaln tiba2 kereta berbunyi sert, sert..
Dan keluarlah asap putih dari tempat aircond, baru ingat nak melompat dari kereta jer...Budget stunt man..So aku tutup enjin kete parking tepi jln...
Kitorang beranikan diri start blk dan bergerk..tk sampai seratus meter kuar lagi asp tu..
Nasb baikla ada workshop dpn tue. Pergila tengok..Pkck tu bukak hood cek2 enjin panas..
Masukkan air dah kerg rupenyer..Pkck tu tuangla air, nak tau apa jadi...
Air tu lalu jer tak ber takung, cek dlm kete dah basah dekt tempat letak kaki tu..
Huhu aku dah membaygkn duit yg bakal melayang..
pakck tu ckp, kerja di leceh so dia srh bwk upm utk repair..kitorg pn brgrak la..
dah blk klj siap2 ak g kedai kee yg dekat, kadr kebocorn semkn mengagumkn.
pergi cri kdai, dia kata tgki heater pch, kalo nk tkr leceh so dia kata kita tutup jer tgki pmns tu..maklumler kete korea le katakn, kenala ada pemans, memandgkn Malysia ni mmg jns pns so aku trm hakikat utk tak guna lg tgki tu..
Deal punyer deal kena 40 rggit..
Baru ingat nk smpan duit skt dah kena bayar pormen.Aku tertkn lantas pergi kekdi mkn sblh, ak mkn bnyk2..huhu..alhamduliilah kenyang perut aku..maklumla kan ada smpn skt ruang utk rmh trbuka tdi..hehe
Dan siaplah kereta tu dlm pkl tjh petang..
Jadi kesimpulannya, duit yg ak nk smpn td trpksa dibelanjakn utk kereta aku yg bulat ni, buat mcm mana pun KALO DAH BUKAN REZEKI KITA tu, tetp bkn rzki kita.tapi insyaallah allah dah trnkan rzki hambaNYA dkt dunia ni. Kta jer kena cari....
Wallahualam.....


tula lbg tgki yg bakal ditutup sebentar lgi.
so kalo aku gi genting ke cameron ker
dah tkder pemns la haha..





Ha tengok ni spongebob kesayangan aku ni, Terkangkang dia aku bwk laju sgt katenyer..

1 comments:

abdillah said... @ October 6, 2009 at 1:35 PM

lawaaa sungguh Spongebob you tu. I memang minat sangat kat spongebob. BSY Noni

Post a Comment

 

Jom Sayangi Binatang..